profile entry follow FACEBOOK TWITTER

Hanya menulis apa yang dilalui dalam kehidupan.

f o o t s t e p
PLEASE KEEP SILENCE AFTER YOU READ MY STORY. IF YOU DON'T LIKE IT, DON'T READ.


n u f f n a n g

"Demi Allah! Sekiranya seseorang itu diberikan hidayah kerana [usaha dakwah] mu, maka itu lebih baik bagimu daripada kamu memiliki unta merah." [Hadith Riwayat Muslim]

C R E D I T S
Template was made by
Miichiko. Thanks to Pixel-diary for the cute pixels and icons.


Sahabat Terbaik ?
21 December 2012 | 0 comments

Assalammualaikum and hai bloggers!
Kali ni aku nak konngsi satu tips laa. Tip untuk mencari sahabat yang terbaik. :)

Tips Pertama
Kamu pilihlah sahabat yang boleh melindungi kamu daripada sebarang kemungkinan.Tidak kiralah ketika kamu susah mahupun senang asalkan dia tetap bersama kamu. Dialah pelengkap hidupmu untuk sementara waktu. 

Tips Kedua
Carilah sahabat yang sanggup menerima bantuan dan pertolonganmu dengan senang hati. Walaupun wujud perselisihan antara kalian namun dia tetap meneruskan persahabatannya dan menutup segala keburukanmu daripada pandangan mata orang lain.

Tips Ketiga
Ketika kamu berdiam diri, dia tidak sesekali membiarkan kamu keseorangan malah dia akan menghiburkan kamudan mengembalikan senyuman diwajah kamu. Sahabat yang baik adalah sahabat yang boleh meringankan beban yang terpaksa dilalui oleh teman baiknya.

Tips Keempat
Carilah sahabat yang mempunyai keperibadian mulia dan akhlak yang baik. Sahabat seperti ini tidak akan sesekali mengajak kamu melakukan keburukan sebaliknya membimbing kamu ke arah kebaikan. Perubahan yang berlaku pada diri kamu sendiri berpunca daripada nasihat dan teguran sahabat sejati ini. 

(source from  majalah Remaja)

FUTURE
PAST